Μέσα στη δίνη της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης που έχει πλήξει και τη ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε εξέλιξη μια δυνατή κούρσα εξοπλισμών μεταξύ των κορυφαίων κρατών στον κόσμο στη ναυτιλία.
Οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν κάνει στροφή στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων και βρίσκονται σε κόντρα κυρίως με τους Νορβηγούς και τους Κινέζους, ενώ ακολουθούν σε άλλη ταχύτητα κράτη όπως οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία και η Γερμανία.
Η Ελλάδα συνεχίζει εν μέσω κρίσης να κρατάει την πρώτη θέση σε αριθμό πλοίων αλλά και χωρητικότητας.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν στο ποσοστό που ελέγχουν οι Ελληνες ανά τύπο πλοίου στο σύνολο του παγκόσμιου στόλου.
Οι Ελληνες ενίσχυσαν τη θέση τους, παγκοσμίως, στα επιβατηγά πλοία και στα πλοία μεταφοράς υγραερίου, σύμφωνα τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας του Lloyd’s Register - Fairplay για την περίοδο από Φεβρουάριο του 2008 έως τον Φεβρουάριο του 2009.
Το χρυσό «7» της ελληνικής ναυτιλίας έχει ως εξής:
- Στα δεξαμενόπλοια οι Eλληνες ελέγχουν το 22,3% του παγκόσμιου στόλου έναντι 22,9% πέρυσι και το 20,4% της χωρητικότητας έναντι 20,9%.
- Στα χημικά ελέγχουν το 9,4% έναντι 9,8% και στη χωρητικότητα το 13,3% έναντι 14% πέρσι.
- Στα μεταφοράς υγραερίου ελέγχουν το 9,8% έναντι 8,9% όσον αφορά στον αριθμό πλοίων και το 6,9% από 6,6%, όσον αφορά στη χωρητικότητα.
- Στα πλοία μεταφοράς συνδυασμένων φορτίων, δηλαδή αυτά που φορτώνουν διάφορα προϊόντα, ελέγχουν το 5,6% έναντι 7,4% το αντίστοιχο περυσινό διάστημα και η χωρητικότητά τους αντιπροσωπεύει το 4,6% της παγκόσμιας χωρητικότητας έναντι 6% πέρυσι.
- Στα ore & bulk carriers οι Ελληνες ελέγχουν το 18,1% του παγκόσμιου στόλου έναντι 19,8% πέρυσι και το 19,1% σε χωρητικότητα, έναντι 21,9% πέρυσι.
- Στα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ελέγχουν το 4,5% του παγκόσμιου στόλου έναντι 4,6% πέρυσι και το 5,7% της χωρητικότητας έναντι 5,9%.
Στα επιβατηγά ελέγχουν το 6,7% έναντι 6,5% πέρυσι και το 6% της παγκόσμιας χωρητικότητας έναντι 5,8.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου