Σε παιχνίδι για δύο έχει εξελιχθεί το 2009 ο ανταγωνισμός στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία και ιδιαίτερα στον τομέα των αγοραπωλησιών. Μέσα στους πέντε πρώτους μήνες του 2009 η Κίνα και η Ελλάδα κονταροχτυπήθηκαν για την πρωτιά αφήνοντας πολύ πίσω τη Νορβηγία.
Ειδικότερα η Κίνα, μέχρι τα μέσα Μαΐου, αγόρασε συνολικά 66 πλοία εκ των οποίων τα 62 είναι φορτηγά πλοία και τα άλλα τέσσερα δεξαμενόπλοια.
Ακολουθεί, σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied, η Ελλάδα με 64 πλοία εκ των οποίων 48 είναι φορτηγά, 14 δεξαμενόπλοια και δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Στην τρίτη θέση είναι η Νορβηγία και η Ινδονησία με 10 πλοία η καθεμία. Από αυτά η Νορβηγία αγόρασε ένα φορτηγό, επτά δεξαμενόπλοια και δύο ψυγεία.
Η Ινδονησία έχει αγοράσει πέντε φορτηγά, δύο φορτηγά και τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Τα κεφάλαια
Οσο αφορά όμως στα ποσά που δαπανήθηκαν η Ελλάδα έχει επενδύσει τα περισσότερα αυτούς τους μήνες του 2009. Συγκεκριμένα, οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν δώσει για την αγορά των 64 πλοίων 944,4 εκατ. δολαρίων, από τα οποία 723,7 εκατ. δολάρια για την αγορά των φορτηγών, 209,1 εκατ. δολάρια για τα δεξαμενόπλοια και 11,5 εκατ. δολάρια για τα containerships.
Η Κίνα δαπάνησε 695,3 εκατ. δολάρια εκ των οποίων τα 646,8 εκατ. δολάρια για τα φορτηγά, τα 48,5 εκατ. δολάρια για δεξαμενόπλοια.
Η Νορβηγία στην τρίτη θέση επένδυσε 341,3 εκατ. δολάρια εκ των οποίων 32 εκατ. για τα φορτηγά πλοία, 271 εκατ. για τα δεξαμενόπλοια και 38 εκατ. για τα ψυγεία.
Στην τέταρτη θέση βρίσκονται οι ΗΠΑ με 278,8 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων τα 2,6 εκατ. δόθηκαν για την αγορά φορτηγού πλοίου και τα 276,2 εκατ. για δεξαμενόπλοια.
Συνολικά, στον τομέα των αγοραπωλησιών πλοίων έχουν δαπανηθεί συνολικά 5,3 δισ. δολάρια για την αγορά 427 πλοίων.
Από αυτά, τα 3,1 δισ. δόθηκαν για την απόκτηση 301 φορτηγών, τα 1,9 δισ. για την αγορά 101 δεξαμενόπλοιων, ενώ δαπανήθηκαν 13,4 εκατ. για την αγορά 20 containerships και 45,1 εκατ. δολ. για πέντε πλοία-ψυγεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου