Πέμπτη 9 Απριλίου 2009

Βυθίζεται στην ύφεση η ναυτιλιακή αγορά

Σε μεγαλύτερα βάθη ύφεσης βυθίζεται η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, όσο κυλούν οι εβδομάδες. Ένας παράγοντας που θα συντελέσει στην επιδείνωση της κατάστασης είναι και τα υπό ναυπήγηση πλοία.

Όπως επεσήμανε ο Δημήτρης Βρανόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Marine Plus, στο Capital Link Forum, που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη «με παραγγελίες 9.653 πλοίων, με χωρητικότητα άνω των 570 εκ. dwt και αξίας 533 δισ. δολαρίων η ναυτιλιακή αγορά θα μπει σε μια βαθύτερη ύφεση λόγω της υπερ-προσφοράς νέων πλοίων» και προσέθεσε:

«Οι παραγγελίες για νεότευκτα πλοία είναι πραγματικά σε πολύ υψηλό επίπεδο, αλλά κάποιος πρέπει να υπολογίσει και άλλες τρέχουσες τάσεις οι οποίες θα έχουν επίσης ένα πολύ σημαντικό αντίκτυπο: Το σύνολο των πλοίων υπό παραγγελία συρρικνώνεται – κατά περισσότερο από 10 εκ. dwt μόνο τον Ιανουάριο του 2009, εφόσον οι παραδόσεις ξεπερνούν τις νέες παραγγελίες και αποσύρσεις πλοίων.

Η απόσυρση πλοίων (scrapping) αυξήθηκε δραματικά από το τελευταίο τρίμηνο του 2008 – μέχρι και 10 εκ. τόνους μόνο τον Δεκέμβριο και Ιανουάριο αυτής της χρονιάς. Επιπλέον, οι ακυρώσεις παραγγελιών από ναυπηγεία με μικρή εμπειρία στο χώρο η με οικονομικά προβλήματα καθώς και από ναυπηγεία υπό σύσταση (greenfield) θα μειώσουν ακόμα περισσότερο το βιβλίο παραγγελιών.»

Σύμφωνα με τους αναλυτές δεδομένης της σημερινής καταστάσης της αγοράς, οι πλοιοκτήτες ξαναδιαπραγματεύονται τα συμβόλαιά τους με τα ναυπηγεία, και εξασφαλίζουν καθυστερημένη παράδοση, ειδικά για φορτηγά πλοία.

Συνετοί ιδιοκτήτες και καθιερωμένοι κατασκευαστές πλοίων με προϊστορία στο χώρο θα επιβιώσουν την τωρινή κρίση. Η ναυτιλία είναι μια μακροχρόνια επιχείρηση με τεράστιες κεφαλαιακές ανάγκες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου